Шановні колеги!
Вважаю, що нинішні гострі проблеми ФЗШУ певною мірою зумовлені недостатньо чіткою регламентацією всіх сторін
діяльності Федерації.
У зв’язку з цим хочу запропонувати Вашій увазі проект нової редакції Статуту ФЗШУ.
Найважливішими положеннями та ідеями даного проекту вважаю:
- Засади (принципи) діяльності ФЗШУ (п.1.2).
- Спробу визначити статус почесних членів ФЗШУ та їх порядок їх обрання (3.4). Вважаю, що треба передбачити такі
механізми, які б збільшували для найбільш заслужених членів ФЗШУ (з їх досвідом, об’єктивністю, моральними якостями)
можливості впливати на прийняття рішень. Додатково це має регламентувати спеціальне Положення про почесних членів
ФЗШУ.
- Головна ідея, яку я намагався реалізувати у головній частині (розділ 5) - забезпечення гнучкості у розподілі
повноважень між органами Федерації, можливості делегування повноважень, щоб приймати рішення без скликання
позачергового з’їзду та внесення змін у Статут. З’їзд за Статутом має дуже широкі повноваження, але передбачається,
що якщо буде обрана Рада, що викликає довіру, багато повноважень з’їзд передасть Раді (див. п. 5.3.4.). Але з
метою уникнення можливих зловживань пропонується розширити можливості скликання позачергового з’їзду (див. 5.3.3.).
- Також заради більшої гнучкості пропонується:
а) можливість передачі повноважень відсутніх делегатів з'їзду та членів Ради присутнім (5.3.6., 5.4.3),
б) можливість проведення засідань Ради та Правління в інтерактивному режимі (5.4.5., 5.5.5)
в) можливість на 25% формувати органи управління ФЗШУ Радою з числа кандидатів у члени органів, обраних
з’їздом (5.3.8).
г) необхідність виключення члена органу управління або припинення його повноважень у випадку, якщо він без
поважних причин не бере участі у роботі протягом терміну, що перевищує 6 місяців (5.9.)
Додатково до Статуту на з'їзді повинні бути прийняті регламент або Положення про з’їзд, а також Положення про
Раду ФЗШУ.
Вважаю своїм обов’язком висловити подяку Олександру Оскаровичу Салітренніку за плідне обговорення принципів
діяльності ФЗШУ та підходів до розробки проекту.
Автор проекту Валерій Вікторович Постоловський (Київ)
vp@gala.net
жовтень 2005 р.
*************************************************
( ПРОЕКТ НОВОЇ РЕДАКЦІЇ )
Статут ФЗШУ
1. Загальні положення.
1.1. Федерація заочних шахів України (далі - ФЗШУ) є добровільною всеукраїнською неприбутковою громадською
організацією, що об'єднує шахістів-заочників з метою розвитку заочних шахів в Україні. Заочні шахи -
це шахова гра, при якій партнери обмінюються ходами не безпосередньо за шахівницею, а на вiддалi,
повідомляючи про зроблені ходи за допомогою засобів зв'язку - пересиланням (листуванням) поштою,
електронною поштою з використанням Iнтернету, телеграфом, факсом, радіо тощо.
1.2. Засадами (принципами) діяльності ФЗШУ є: ефективність, компетентність, рівноправність, демократія,
самоврядування, законність, гласність, спортивна справедливість, порядність.
* Повноваження посадових осіб та членів керівних органів ФЗШУ, що своїми діями або бездіяльністю порушили
засади (принципи) діяльності ФЗШУ, можуть бути тимчасово призупинені або припинені у порядку,
передбаченому даним Статутом.
* Члени ФЗШУ, які суттєво або неодноразово порушили засади (принципи) діяльності ФЗШУ, можуть бути
виключені з ФЗШУ у порядку, передбаченому даним Статутом.
1.3. ФЗШУ керується у своїй діяльності Конституцією України, чинним законодавством України та цим Статутом.
1.4. ФЗШУ є юридичною особою, має майно, необхідне для здійснення статутної діяльності, самостійний баланс,
рахунки в установах банків у національній та іноземних валютах, круглу печатку з власною назвою, бланки,
штампи і власну символіку - емблему, вимпел тощо, зразки яких затвержуються органами ФЗШУ.
1.5. ФЗШУ на правах колективного члена може вступати в інші всеукраїнські і міжнародні об'єднання і
організації, діяльність яких не суперечить чинному законодавству України, укладати з ними договори про
співпрацю і взаємодопомогу.
1.6. Офіційна назва ФЗШУ: Федерація заочних шахів України.
Скорочена назва: ФЗШУ.
1.7. Юридична адреса ФЗШУ: Україна, 90200, м.Берегове, Закарпатської області, вул. Мужіївська, 35-1,
тел. (03141) 33502
2. Мета і основні завдання ФЗШУ.
2.1. Метою діяльності ФЗШУ є розвиток заочних шахів в Україні, реалізація інтересів шахістів-заочників
України.
2.2. Основними завданнями ФЗШУ є:
- популяризація заочних шахів в Україні;
- зростання ролі шахів як виду спорту та галузі культури у житті суспільства, розкриттю інтелектуального,
культурного та виховного потенціалу шахів;
- вдосконалення системи змагань із заочних шахів;
- підвищення кваліфікації шахістів-заочників та шахових арбітрів;
- поліпшення можливостей інформаційного обміну та спілкування між шахістами–заочниками України;
- сприяння розвитку теорії шахів;
- сприяння успішним виступам українських шахістів у міжнародних змаганнях, утвердженню міжнародного
авторитету України у світовому співтоваристві;
- здійснення міжнародних контактів, що сприяють досягненню мети та здійсненню завдань ФЗШУ,
- розвиток дружніх стосунків з шахістами-заочниками інших країн;
- представлення інтересів своїх членів у стосунках з органами державної влади та місцевого самоврядування,
іншими громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами;
- поліпшення майнового та фінансового стану ФЗШУ;
- зростання популярності та суспільного авторитету ФЗШУ.
2.3. З метою забезпечення виконання статутних завдань ФЗШУ в порядку, встановленому законодавством та даним
Статутом, здійснює діяльність за такими напрямками:
- організує шахові змагання різних рівнів (регіональні, загальнонаціональні, міжнародні);
- формує та розвиває систему національну систему змагань із заочних шахів;
- здійснює облік участі українських шахістів – заочників у заочних змаганнях, періодично визначає та
оприлюднює їх рейтинги (індивідуальні коефіцієнти);
- формує збірні команди України для виступів у міжнародних змаганнях з заочних шахів, надає збірним командам
України організаційну та методичну допомогу;
- розробляє та реалізує програми та проекти, спрямовані на розвиток в Україні шахів загалом та заочних шахів
зокрема;
- у встановленому порядку подає до центрального органу виконавчої влади з фізичної культури і спорту в
Україні матеріали на присвоєння спортивних звань, заохочення тренерів, суддів та інших фахівців - своїх
членів;
- узгоджує свою діяльність з Федерацією шахів України та з центральним органом виконавчої влади з фізичної
культури і спорту в Україні;
- самостійно або з іншими організаціями проводить семінари, симпозіуми, наради, конгреси, конференції, у
тому числі і міжнародні, інші заходи з метою обміну інформацію і досвідом, популяризації і розповсюдження
заочних шахів;
- одержує від органів державної влади і управління та органів місцевого самоврядування інформацію, необхідну
для реалізації своїх статутних завдань;
- представляє інтереси українських шахістів – заочників у міжнародних організаціях, федераціях, асоціаціях
заочних шахів, а також у стосунках з шахістами–заочниками та організаціями шахістів–заочників інших країн;
- здійснює видавничу, господарську та іншу діяльність, право на яку згідно з чинним законодавством мають
громадські організації,
- у встановленому законодавством порядку виступає засновником засобів масової інформації, інших юридичних
осіб, а також фондів, діяльність яких спрямовується на досягнення мети та здійснення завдань ФЗШУ;
- виступає учасником цивільно-правових відносин, набуває майнових та інших прав та несе зобов’язання.
3. Членство у ФЗШУ.
3.1. Фізичні особи беруть участь у діяльності ФЗШУ на засадах фіксованого індивідуального членства. Юридичні особи
та групи фізичних осіб можуть брати участь у діяльності ФЗШУ на засадах колективного членства.
3.2. Індивідуальні члени.
3.2.1. Індивідуальними членами ФЗШУ можуть бути громадяни України, а також іноземні громадяни та особи без
громадянства, які досягли 14 років, визнають цей Статут, своєю діяльністю сприяють досягненню мети та
здійсненню завдань ФЗШУ, сплатили вступний внесок члена ФЗШУ і матеріально підтримують ФЗШУ.
3.2.2. Прийом у індивідуальні члени ФЗШУ проводиться на засіданні керівного органу місцевого осередку ФЗШУ на
підставі письмової заяви.
3.2.3. Індивідуальні члени ФЗШУ за місцем проживання можуть об'єднуватися в місцеві осередки при наявності не
менш ніж трьох членів ФЗШУ, що проживають на території адміністративно-територіальної одиниці України.
3.3. Колективні члени.
3.3.1. Колективними членами ФЗШУ можуть бути об'єднання громадян, підприємства, установи і організації, інші
юридичні особи, а також їх трудові колективи, які визнають Статут ФЗШУ, активно сприяють виконанню
статутних завдань і матеріально підтримують ФЗШУ.
3.3.2. Прийом у колективні члени ФЗШУ проводиться на підставі письмової заяви на засіданні керівного органу
місцевого осередку ФЗШУ або з’їзду ФЗШУ чи Ради ФЗШУ.
3.4. Почесні члени ФЗШУ.
3.4.1. Почесними членами ФЗШУ можуть бути особи, що зробили вагомий внесок у розвиток заочних шахів в Україні.
3.4.2. Кандидатури осіб, що висуваються кандидатами у почесні члени ФЗШУ, повинні бути розглянуті, якщо таке
висунення здійснили і підтримують:
- не менш ніж третина місцевих осередків ФЗШУ або
- не менш ніж дві третини складу Правління ФЗШУ або
- не менш ніж третина складу Ради ФЗШУ або
- не менш ніж чверть делегатів з'їзду ФЗШУ.
3.4.3. Присвоєння звання почесного члена ФЗШУ здійснюється згідно з рішенням з'їзду ФЗШУ або Ради ФЗШУ. Рішення
про присвоєння звання почесного члена ФЗШУ приймається, якщо за таке рішення проголосувало не менш ніж дві
третини голосів від кількості присутніх та представлених делегатів з'їзду ФЗШУ або членів Ради ФЗШУ.
3.4.5. Звання почесного члена ФЗШУ присвоюється довічно. Почесні члени ФЗШУ, вік яких не перевищує 80 років,
мають право брати участь у роботі з'їзду ФЗШУ з правом вирішального голосу, у засіданнях Ради, Правління,
Контрольно-ревізійного комітету та Апеляційного комітету ФЗШУ - з правом дорадчого голосу.
3.4.6. З'їзд ФЗШУ може:
- додатково регламентувати механізм обрання почесних членів ФЗШУ, їх права та пільги шляхом прийняття
окремого рішення чи Положення про почесних членів ФЗШУ або
- делегувати Раді ФЗШУ або Правлінню ФЗШУ повноваження щодо прийняття Положення про почесних членів ФЗШУ.
3.4.7. З'їздом ФЗШУ або Положенням про почесних членів ФЗШУ можуть бути встановлено обмеження щодо:
- мінімальної тривалості діяльності у сфері заочних шахів, яка дає право на висунення кандидатури особи
на присвоєння звання почесного члена ФЗШУ,
- максимальної загальної кількості почесних членів ФЗШУ,
- максимальної кількості осіб, яким може бути присвоєне звання почесного члена ФЗШУ щороку або протягом
чотирьох років після проведення з'їзду ФЗШУ.
3.4.8. Рішення з'їзду ФЗШУ або Положення про почесних членів ФЗШУ щодо прав почесних членів ФЗШУ та порядку їх
обрання не можуть суперечити вимогам пунктів 3.4.1 - 3.4.7 Статуту ФЗШУ.
3.5. Відмова у прийнятті у члени ФЗШУ може бути оскаржена до керівного органу ФЗШУ вищого рівня. Рішення З'їзду
ФЗШУ оскарженню не підлягає.
3.6. Членство в ФЗШУ припиняється внаслідок:
- письмової заяви члена ФЗШУ про вихід із ФЗШУ;
- несплати членських внесків протягом більше року;
- виключення за грубе порушення Статуту;
- припинення діяльності колективного члена або смерті індивідуального чи почесного члена ФЗШУ.
4.Права та обов'язки членів ФЗШУ.
4.1. Індивідуальні члени ФЗШУ мають право:
- обирати і бути обраними до керівних органів ФЗШУ;
- брати участь у спортивних змаганнях і інших заходах, які проводить ФЗШУ;
- подавати на розгляд керівних органів ФЗШУ всіх рівнів пропозиції на розгляд питань, що стосується
діяльності ФЗШУ, брати участь у їх обговоренні і реалізації;
- вносити пропозиції до керівних органів ФЗШУ про призначення штатних працівників ФЗШУ;
- користуватися в обумовленому порядку майном і символікою ФЗШУ, її юридичною, матеріальною та
моральною підтримкою;
- добровільно виходити з членів ФЗШУ.
4.2. Індивідуальні члени ФЗШУ зобов'язані:
- своєю діяльністю сприяти досягненню мети та здійсненню завдань ФЗШУ;
- дотримуватись засад (принципів) діяльності ФЗШУ, визначених цим Статутом;
- дотримуватись правил і процедур ФЗШУ, визначених цим Статутом;
- виконувати рішення керівних органів ФЗШУ, які прийняті в межах їх компетенції та згідно із встановленою
процедурою і не суперечать чинному законодавству України та цьому Статуту;
- своєчасно сплачувати членські внески в розмірах, встановлених З'їздом ФЗШУ.
4.3. Почесне членство у ФЗШУ регулюється Положенням, затвердженим З'їздом або Радою ФЗШУ.
5. Структура та статутні органи ФЗШУ.
5.1. Основу ФЗШУ складають місцеві осередки.
5.1.1. Місцеві осередки ФЗШУ створюються за територіальним принципом. На території кожної адміністративно-
територіальної одиниці України може бути тільки один осередок ФЗШУ.
5.1.2. Місцеві (обласні, районні, міські) осередки можуть набувати статусу юридичної особи у разі їх
реєстрації місцевими органами юстиції. Осередки, що не є юридичними особами, повинні легалізуватись
шляхом повідомлення про заснування.
5.1.3. У своїй діяльності місцеві осередки керуються цим Статутом та своїми Положеннями, які приймаються їхніми
вищими керівними органами та органами управління та затверджуються Правлінням ФЗШУ.
5.2. Управління та організацію діяльності ФЗШУ забезпечують такі органи ФЗШУ:
- З’їзд,
- Рада,
- Правління,
- Контрольно – ревізійний комітет,
- Апеляційний комітет.
5.3. Найвищим керівним органом ФЗШУ є З'їзд ФЗШУ.
5.3.1. Черговий З'їзд ФЗШУ скликається не рідше одного разу на чотири роки. Делегати З'їзду обираються місцевими
осередками ФЗШУ. Термін і місце проведення З'їзду ФЗШУ, норми представництва і порядок обрання делегатів
З'їзду визначаються Радою ФЗШУ або Правлінням ФЗШУ і повідомляються осередкам та членам ФЗШУ не пізніше,
ніж за два місяці до дати відкриття З'їзду.
5.3.2. У роботі З'їзду ФЗШУ, крім обраних делегатів, мають право брати участь: почесні члени ФЗШУ та Президент
ФЗШУ – з правом вирішального голосу, члени Ради, Правління, Контрольно-ревізійного комітету, Апеляційного
комітету - з правом дорадчого голосу, представники колективних членів ФЗШУ (один представник від одного
колективного члена ФЗШУ) - з правом дорадчого голосу.
Президент ФЗШУ, члени Ради, Правління, Контрольно-ревізійного комітету, Апеляційного комітету можуть
звернутись до З'їзду з проханням дозволити бути присутніми на засіданнях З'їзду у якості гостей
журналістам, шахістам, представникам державних та громадських організацій та іншим запрошеним особам.
Це клопотання задовольняється щодо тих осіб, проти присутності яких не висловиться при голосуванні
більшість делегатів, що беруть участь у роботі З'їзду.
5.3.3. Позачерговий З'їзд ФЗШУ скликається:
- на письмову вимогу Президента ФЗШУ або
- на письмову вимогу більшості членів Правління ФЗШУ або
- на письмову вимогу більшості членів Ради ФЗШУ або
- на письмову вимогу більшості членів Контрольно-ревізійного комітету ФЗШУ або
- на письмову вимогу не менш ніж половини обласних осередків ФЗШУ або
- на письмову вимогу не менш ніж 15% членів ФЗШУ станом на початок поточного року.
Вимоги про скликання позачергового з'їзду направляються Правлінню ФЗШУ. Правління зобов’язане протягом
20 днів з моменту отримання зазначених вимог прийняти рішення про скликання з'їзду згідно з вимогами
п.5.3.1 Статуту. При цьому на вимогу органів ФЗШУ, осередків та членів ФЗШУ, що виступили з вимогами
про скликання з'їзду, повинна бути створена організаційна комісія із скликання з'їзду на засадах
паритетного представництва Правління та ініціаторів скликання позачергового з'їзду.
Якщо протягом 20 днів Правління не виконало зазначених вимог, ініціатори скликання позачергового з'їзду
мають право самі скликати з'їзд відповідно до вимог п.5.3.1 Статуту.
У цьому випадку Правління та інші органи ФЗШУ зобов’язані надати ініціаторам скликання позачергового
з'їзду для ознайомлення або копіювання списки керівників осередків ФЗШУ, а також списки всіх членів ФЗШУ
із зазначенням їх адрес.
У разі скликання позачергового з'їзду ФЗШУ діють норми представництва, які були визначені для
останнього З'їзду ФЗШУ.
5.3.4. З'їзд ФЗШУ:
а) приймає Статут ФЗШУ та вносить зміни і доповнення до Статуту;
б) затверджує основні напрямки діяльності ФЗШУ;
в) приймає рішення про принципи формування та кількісний склад Ради ФЗШУ, Правління ФЗШУ, Контрольно-
ревізійного комітету ФЗШУ та Апеляційного комітету ФЗШУ;
г) обирає терміном на чотири роки Президента ФЗШУ, а також не менш ніж 75% від кількісного складу членів
Ради ФЗШУ, Правління ФЗШУ, Контрольно-ревізійного комітету ФЗШУ, Апеляційного комітету ФЗШУ та
кандидатів у члени вищезазначених органів;
д) припиняє (у тому числі достроково) повноваження Президента ФЗШУ, членів Ради ФЗШУ, Правління ФЗШУ,
Контрольно-ревізійного комітету ФЗШУ, Апеляційного комітету ФЗШУ та кандидатів у члени
вищезазначених органів;
е) заслуховує і затверджує звіти керівних органів ФЗШУ та Контрольно-ревізійного комітету ФЗШУ;
є) затверджує нормативи (коефіцієнти або граничні суми), на підставі яких формується бюджет ФЗШУ;
ж) приймає положення та інші документи, що регламентують діяльність органів та членів ФЗШУ згідно з
вимогами чинного законодавства та даного Статуту;
з) встановлює розмір (або граничний розмір) вступних і членських внесків членів ФЗШУ;
і) приймає рішення про вступ ФЗШУ до складу, а також вихід із складу національних та міжнародних
організацій, асоціацій, федерацій та об’єднань, а також про участь ФЗШУ у заснуванні юридичних осіб;
й) приймає рішення про дії щодо відчуження майна ФЗШУ, якщо вартість майна, що відчужується одноразово,
перевищує середньорічну суму вступних та членських внесків (не рахуючи добровільних внесків), одержану
від членів ФЗШУ протягом останніх трьох років, що завершились;
к) приймає рішення про ліквідацію ФЗШУ, призначає (не менш ніж 75% від кількісного складу) членів
ліквідаційної комісії та кандидатів у члени ліквідаційної комісії;
л) має право приймати рішення з усіх інших питань діяльності ФЗШУ, якщо розгляд цих питань був у
встановленому порядку включений до порядку денного з’їзду і якщо такі рішення з’їзду не суперечать
зобов’язанням, що були раніше прийняті від імені ФЗШУ органами ФЗШУ, що діяли у межах своїх повноважень.
Повноваження, передбачені пунктами "а", "в", "г", "д", "к", належать до виключної компетенції З'їзду
ФЗШУ і не можуть бути передані іншим органам ФЗШУ.
Інші повноваження можуть бути частково або повністю за рішенням З'їзду передані до компетенції інших
органів ФЗШУ.
5.3.5. З'їзд ФЗШУ є правочинним у разі присутності на ньому (особисто та через представників) не менш ніж двох
третин загальної кількості делегатів. Рішення з питань, зазначених у пунктах "а" та "к" ст.5.3.4, можуть
бути прийняті лише більшістю, що становить не менш ніж дві третини голосів від кількості присутніх та
представлених делегатів. Рішення з усіх інших питань приймаються простою більшістю голосів від кількості
присутніх та представлених делегатів.
5.3.6. Делегати, обрані на з'їзд ФЗШУ, можуть письмово передавати свої повноваження щодо участі у з'їзді
іншим обраним делегатам з'їзду або іншим особам - членам ФЗШУ, що мають право брати участь у роботі
з'їзду згідно з п. 5.3.2. Статуту. Документ про передачу повноважень повинен бути засвідчений нотаріально
або підписом керівника або секретаря обласного (Кримського, Київського міського, Севастопольського
міського) осередку ФЗШУ, до якого входить делегат, що передає свої повноваження. У документі про
передачу повноважень може передбачатись передача таких повноважень:
- виступати на з'їзді з питань порядку денного з'їзду,
- звертатись до з'їзду та членів з'їзду із заявами та клопотаннями,
- одержувати інформацію, що розповсюджується на з'їзді,
- висувати кандидатури, у тому числі власну кандидатуру при обранні органів управління та посадових осіб ФЗШУ,
- голосувати.
Документи про передачу повноважень подаються мандатній комісії з'їзду і реєструється нею. Документ про
передачу повноважень може бути поданий мандатній комісії після початку з'їзду. Якщо документ про
передачу повноважень подається мандатній комісії після початку розгляду питання порядку денного з'їздом,
представник делегата, якому надаються повноваження, не може скористатись цими повноваженнями під час
голосування з даного питання.
Документ про передачу повноважень, що був поданий мандатній комісії з'їзду і зареєстрований нею, не може
бути скасований (відкликаний) до кінця з'їзду.
Жоден учасник з'їзду ФЗШУ не може бути представником більш ніж двох делегатів з'їзду.
5.3.7. Проведення з'їзду ФЗШУ регламентується Положенням про з'їзд ФЗШУ, прийнятим з'їздом ФЗШУ, або регламентом
даного з'їзду, що приймається більшістю делегатів даного з'їзду.
Положення про з'їзд або регламент з'їзду ФЗШУ встановлює:
- умови та порядок скликання з'їзду, права органів ФЗШУ та членів ФЗШУ щодо ініціювання та скликання з'їзду;
- порядок делегування повноважень делегатами з'їзду та вимоги щодо оформлення делегування повноважень;
- чисельність, функції та порядок формування (визначення) мандатної комісії, лічильної комісії, президії,
головуючого, редакційної комісії та інших робочих органів та посадових осіб з'їзду;
- порядок формування порядку денного з'їзду, права органів ФЗШУ та членів ФЗШУ у формуванні порядку денного
з'їзду;
- порядок щодо відкриття з'їзду, перелік питань, що повинні бути розглянуті та вирішені на початку роботи
з'їзду, порядок закриття з'їзду;
- порядок прийняття рішень з'їздом, голосування та визначення результатів голосування;
- перелік осіб, що мають право брати участь у з'їзді ФЗШУ (крім обраних делегатів) з правом вирішального
голосу або дорадчого голосу або порядок визначення таких осіб, порядок запрошення гостей та представників
засобів масової інформації на з'їзд;
- можливі обмеження щодо тривалості та кількості виступів учасників з'їзду, тривалості розгляду питань,
кількості питань порядку денного або порядок встановлення таких обмежень з'їздом,
- обов'язки організаторів з'їзду і права учасників та гостей з'їзду щодо фіксації ходу та результатів
з'їзду, ведення, підготовки та підписання протоколу з'їзду, оприлюднення інформації про з'їзд.
Положення про з'їзд ФЗШУ або регламент з'їзду не можуть суперечити пп. 5.3.1. – 5.3.6. Статуту, а також
засадам діяльності ФЗШУ, викладеним у п. 1.2 Статуту.
5.3.8. З’їздом повинно бути обрано не менш ніж 75% від кількісного складу кожного із органів управління ФЗШУ -
Ради, Правління, Контрольно-ревізійного комітету та Апеляційного комітету.
З’їзд має право делегувати Раді ФЗШУ повноваження щодо остаточного формування складу зазначених органів
виключно з числа кандидатів у кожен із органів, обраних з’їздом. Обрання не більше ніж 25% від
кількісного складу членів кожного з органів відбувається згідно з результатами голосування на засіданні
Ради ФЗШУ. Щоб кандидат у члени органів управління був обраний, необхідно, щоб його кандидатуру
підтримали більш ніж половина членів Ради, обраних з’їздом.
Члени органів органів управління ФЗШУ - Ради, Правління, Контрольно-ревізійного комітету та Апеляційного
комітету, обрані Радою, можуть бути також відкликані та замінені за рішеннями Ради на інших кандидатів
у кожен із органів, обраних з’їздом. Рішення про відкликання членів органів управління ФЗШУ та обрання
нових членів органів управління ФЗШУ приймається згідно з результатами голосування на засіданні Ради
ФЗШУ. Для прийняття таких рішень необхідно, щоб вони були підтримані більшістю присутніх або представлених
членів Ради, але не менш ніж половиною від усього складу Ради.
5.4. Рада ФЗШУ – орган, що представляє інтереси членів ФЗШУ у період між з’їздами ФЗШУ і в межах компетенції,
визначеної Статутом, контролює і регулює діяльність Правління ФЗШУ.
5.4.1. Рада ФЗШУ:
а) формує та оновлює склад органів управління ФЗШУ не більш ніж на 25% від їх кількісного складу у випадку
одержання таких повноважень від з'їзду ФЗШУ у порядку, визначеному п.5.3.8 Статуту;
б) затверджує бюджет ФЗШУ, розглядає та затверджує звіти Правління ФЗШУ про виконання бюджету ФЗШУ;
в) заслуховує і затверджує щорічні звіти Правління ФЗШУ, оцінює ефективність роботи Правління;
г) визначає порядок використання грошових коштів ФЗШУ, у тому числі осіб, які мають право від імені ФЗШУ
розпоряджатись коштами на банківських рахунках ФЗШУ, а також правила використання, відповідальних осіб
за використання та правила звітності за використання грошових коштів ФЗШУ у готівковій формі;
д) обирає почесних членів ФЗШУ;
е) розглядає питання вдосконалення системи змагань із заочних шахів, приймає програми, плани, рішення про
проведення нових змагань, затверджує положення та регламенти змагань;
є) розглядає питання участі українських шахістів та команд у міжнародних заочних змаганнях, приймає програми;
плани, рішення з цих питань, рішення участі збірних команд України у міжнародних заочних змаганнях,
рішення щодо складу збірних команд України або порядку і принципів їх формування;
ж) розглядає питання вдосконалення діяльності та організаційної структури ФЗШУ, взаємодії та інформаційного
обміну між осередками, органами та членами ФЗШУ, приймає рішення з цих питань,
з) розглядає питання вдосконалення діяльності та організаційної структури ФЗШУ, взаємодії та інформаційного
обміну між осередками, органами та членами ФЗШУ, приймає рішення з цих питань;
и) аналізує і контролює діяльність Правління ФЗШУ та окремих його членів з точки зору виконання завдань ФЗШУ
та дотримання засад (принципів) діяльності ФЗШУ;
і) формує комісії та робочі групи ФЗШУ;
й) затверджує символіку ФЗШУ;
к) здійснює прийом у колективні члени ФЗШУ;
л) розглядає питання, винесені на розгляд Ради ФЗШУ членами Ради, Президентом, органами, осередками,
комісіями, ініціативними групами та членами ФЗШУ, звертається з пропозиціями та взаємодіє у
повсякденній діяльності з органами ФЗШУ
м) приймає рішення про тимчасове призупинення або припинення повноважень посадових осіб та членів керівних
органів ФЗШУ, що звернулись з відповідною заявою до Ради, перестали брати участь у діяльності органів
ФЗШУ, а також суттєво або неодноразово порушили положення Статуту, засади (принципи) діяльності ФЗШУ,
викладені у п. 1.2. Статуту, та права членів ФЗШУ;
н) обирає із свого числа голову, заступника голови та секретаря Ради, а також припиняє їх повноваження;
о) розглядає та вирішує інші питання організації та інформаційного забезпечення роботи Ради;
п) приймає рішення з інших віднесених Статутом до компетенції з'їзду питань діяльності ФЗШУ, що були
передані з'їздом ФЗШУ до компетенції Ради ФЗШУ, а також з інших питань діяльності ФЗШУ, крім тих питань,
що Статутом або рішенням з'їзду ФЗШУ віднесені до компетенції Правління, Контрольно-ревізійного комітету
та Апеляційного комітету ФЗШУ;
р) інформує членів ФЗШУ про свою діяльність.
Повноваження, передбачені пунктами "а", "в", "г", "д", "м", "н", не можуть бути передані іншим органам ФЗШУ.
Інші повноваження можуть бути частково або повністю за рішенням Ради передані до компетенції Правління ФЗШУ.
Рада ФЗШУ має право приймати рішення з питань, які Статутом або рішенням з'їзду ФЗШУ віднесено до
компетенції Правління, Контрольно-ревізійного комітету або Апеляційного комітету, тільки у
випадку одержання від вишезазаначених органів звернень з проханням прийняти рішення з цих питань.
5.4.2. Рада ФЗШУ у кількості від 9 до 25 чоловік формується у порядку, передбаченому пп. 5.3.4 та 5.3.8 Статуту.
Формування Ради ФЗШУ регламентується Положенням про Раду ФЗШУ, прийнятим з'їздом ФЗШУ, або рішенням з'їзду
ФЗШУ.
До складу Ради повинні входити представники не менш ніж половини регіональних осередків ФЗШУ (обласних,
Автономної Республіки Крим, міст Києва та Севастополя), що існують на час формування Ради ФЗШУ. У складі
Ради різні регіональні осередки можуть бути представлені різною кількістю представників залежно від
кількості членів ФЗШУ, що входять до регіональних осередків, але при цьому діють такі обмеження:
- частка представників кожного з регіональних осередків у складі Ради не повинна перевищувати 15%;
- загальна частка представників будь-яких трьох регіональних осередків у складі Ради не повинна
перевищувати 33%.
До складу Ради не можуть входити члени Правління, Контрольно– ревізійного комітету та Апеляційного
комітету ФЗШУ.
До складу Ради можуть входити почесні члени ФЗШУ.
На прершому засіданні Ради, обраної з'їздом ФЗШУ, члени Ради обирають із свого числа голову, заступника
голови та секретаря Ради.
5.4.3. Засідання Ради ФЗШУ відбуваються у випадку необхідності, але не рідше ніж один раз на 6 місяців.
Члени Ради можуть письмово передавати свої повноваження щодо участі у засіданнях Ради іншим членам Ради.
Документ про передачу повноважень повинен бути засвідчений нотаріально або підписом голови, заступника
голови або Ради. Жодному члену Ради не можуть бути передані повноваження більш ніж від двох членів Ради.
Засідання Ради є правочинними у разі присутності на ньому (особисто та через представників) не менш ніж
двох третин від загальної кількості обраної на даний час членів Ради.
Рішення з питань, зазначених у пункті "д" ст.5.4.1, можуть бути прийняті лише не менш ніж двома третинами
від кількості присутніх та представлених членів Ради.
Рішення з питань, зазначених у пунктах "а", "м" та "н" ст.5.4.1, а також рішення про прийняття регламенту
Ради, передбачене п. 5.4.7, приймаються простою більшістю голосів від кількості присутніх та
представлених членів Ради, при цьому за них повинно проголосувати не менш ніж половина від усього складу
Ради.
Рішення з усіх інших питань приймаються простою більшістю голосів від кількості присутніх та
представлених членів Ради.
5.4.4. Засідання Ради ФЗШУ скликаються головою, заступником голови або секретарем Ради з ініціативи:
- голови Ради ФЗШУ або
- на письмову вимогу не менш ніж третини членів Ради ФЗШУ або
- на письмову вимогу не менш ніж половини членів Правління ФЗШУ або
- на письмову вимогу Президента ФЗШУ або
- на письмову вимогу не менш ніж половини членів Контрольно-ревізійного комітету ФЗШУ або
- на письмову вимогу не менш ніж половини членів Апеляційного комітету ФЗШУ або
- на письмову вимогу не менш ніж третини обласних осередків ФЗШУ або
- на письмову вимогу не менш ніж половини почесних членів ФЗШУ або
- на письмову вимогу не менш 10 % від загальної кількості членів ФЗШУ станом на початок поточного року.
5.4.5. Рішення Ради можуть бути прийняті також шляхом опитування членів Ради, які фізично не присутні на
засіданні Ради, якщо:
- порядок такого опитування регламентується Положенням про Раду ФЗШУ, прийнятим з'їздом ФЗШУ, або
регламентом Ради, і
- рішення про проведення такого опитування підтримане при голосуванні простою більшістю голосів від
кількості фізично присутніх та представлених членів Ради.
У цьому випадку голова, заступник голови та секретар Ради ФЗШУ зобов’язані надати всім членам Ради, що
опитуються, достатньо повну та однакову інформацію з питань, що розглядаються. Недотримання цієї вимоги
може призвести до визнання недійсним рішення Ради, прийнятого шляхом опитування.
5.4.6. У всіх засіданнях Ради мають право брати участь з правом дорадчого голосу:
- почесні члени ФЗШУ;
- Президент ФЗШУ.
У засіданнях Ради ФЗШУ можуть брати участь з правом дорадчого голосу члени Правління, Контрольно-
ревізійного комітету, Апеляційного комітету ФЗШУ, а також члени ФЗШУ, що не є членами зазначених
органів, представники колективних членів ФЗШУ, інші особи, якщо рішення про їх допуск підтримує при
голосуванні не менш ніж 50% від присутніх та представлених членів Ради.
5.4.7. Порядок підготовки та проведення засідань Ради ФЗШУ регламентується Положенням про Раду ФЗШУ,
прийнятим з'їздом ФЗШУ, або регламентом Ради, що приймається простою більшістю голосів від кількості
присутніх та представлених членів Ради, при цьому за нього повинно проголосувати не менш ніж
половина від усього складу Ради.
Положення про про Раду ФЗШУ або регламент Ради ФЗШУ не можуть суперечити пп. 5.4.1. – 5.4.6.
Статуту, а також засадам діяльності ФЗШУ, викладеним у п. 1.2 Статуту.
5.5. Правління ФЗШУ є виконавчим органом ФЗШУ, який здійснює керівництво його поточною діяльністю.
5.5.1. Правління вирішує всі питання діяльності ФЗШУ, крім тих, що входять до компетенції З'їзду і Ради ФЗШУ.
З'їзд і Рада ФЗШУ можуть пердавати до компетенції Правління частину належних їм прав щодо вирішення
питань діяльності ФЗШУ.
Правління підзвітне З'їзду і Раді ФЗШУ та організує виконання їх рішень.
Правління діє від імені ФЗШУ в межах, передбачених цим статутом.
Правління розробляє, приймає на своєму засіданні та погоджує з Радою правила та нормативи діловодства у
ФЗШУ та документообігу між органами ФЗШУ.
5.5.2. Правління ФЗШУ у складі від 5 до 9 чоловік формується у порядку, передбаченому пп. 5.3.4 та 5.3.8 Статуту.
До складу Правління не можуть входити члени Ради, Контрольно– ревізійного комітету та Апеляційного
комітету ФЗШУ.
До складу Правління можуть входити почесні члени ФЗШУ.
Роботою Правління керує Президент ФЗШУ, що обирається З'їздом ФЗШУ.
Члени Правління обирають із свого числа одного чи кількох віце-президентів та відповідального секретаря.
5.5.3. Засідання Правління ФЗШУ відбуваються у випадку необхідності, але не рідше ніж один раз на 6 місяців.
Засідання Правління ФЗШУ скликаються Президентом ФЗШУ за власною ініціативою або за ініціативою не менш
ніж третини членів Правління.
Засідання Правління ФЗШУ є правочинним, якщо на ньому присутні більше половини членів Правління ФЗШУ.
Відсутні члени Правління не можуть письмово свої повноваження щодо участі у засіданнях Ради іншим
членам Правління.
Засідання Правління ФЗШУ веде Президент ФЗШУ, а у разі його відсутності - Віце-президент ФЗШУ за
дорученням Президента.
5.5.4. Рішення Правління ФЗШУ вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини обраного
складу Правління ФЗШУ.
5.5.5. Рішення Правління можуть бути прийняті також шляхом опитування членів Правління, які фізично не
присутні на засіданні Правління, якщо:
- порядок такого опитування регламентується Положенням про Правління ФЗШУ, прийнятим з'їздом або
Радою ФЗШУ, і
- рішення про проведення такого опитування підтримане при голосуванні простою більшістю голосів від
кількості фізично присутніх членів Правління.
У цьому випадку Президент та відповідальний секретар ФЗШУ зобов’язані надати всім членам Правління, що
опитуються, достатньо повну та однакову інформацію з питань, що розглядаються. Недотримання цієї вимоги
може призвести до визнання недійсним рішення Правління, прийнятого шляхом опитування.
5.5.6. У всіх засіданнях Правління ФЗШУ мають право брати участь з правом дорадчого голосу члени Контрольно-
ревізійного комітету ФЗШУ.
У засіданнях Правління ФЗШУ мають право брати участь з правом дорадчого голосу також Почесні члени
ФЗШУ, члени Ради, Апеляційного комітету ФЗШУ та окремі члени ФЗШУ, якщо рішення про їх допуск
підтримує при голосуванні не менш ніж половина присутніх членів Правління.
5.5.7. Порядок підготовки та проведення засідань Правління ФЗШУ регламентується Положенням про Правління ФЗШУ,
прийнятим з'їздом або Радою ФЗШУ.
Положення про Правління ФЗШУ не може суперечити пп. 5.5.1. – 5.5.6. Статуту, а також засадам діяльності
ФЗШУ, викладеним у п. 1.2 Статуту.
5.6.1. Президент ФЗШУ є найвищою посадовою особою ФЗШУ. Президент ФЗШУ:
- очолює Правління ФЗШУ, організує, координує і контролює його роботу;
- представляє інтереси ФЗШУ у стосунках з державними органами, українськими та зарубіжними громадськими
організаціями і діє від імені ФЗШУ без особливого на те доручення;
- відкриває та закриває рахунки в установах банків, укладає договори та угоди, підписує та візує
фінансові та інші документи ФЗШУ як перша особа;
- в межах своєї компетенції видає розпорядження, накази, доручення і дає вказівки, обов'язкові для
всіх штатних працівників ФЗШУ;
- виконує функції роботодавця від імені ФЗШУ.
5.6.2. Віце-президенти ФЗШУ:
- організують та координують діяльність ФЗШУ за окремими напрямками, згідно з розподілом функцій між
членами Правління,
- за дорученням Президента ФЗШУ ведуть засідання Правління у випадку відсутностї Президента ФЗШУ;
- за дорученням Президента ФЗШУ виконують частину його повноважень.
5.6.3. Відповідальний секретар ФЗШУ:
- за дорученням Президента або Правління готує проекти документів, питання порядку денного з'їздів ФЗШУ,
засідань Правління ФЗШУ;
- доводить рішення Правління та інших органів ФЗШУ до місцевих осередків і всіх членів ФЗШУ;
- підтримує постійний зв'язок з місцевими осередками ФЗШУ;
- веде облік індивідуальних, колективних і почесних членів ФЗШУ, контролює надходження членських внесків;
- здійснює та координує роботу з розробки проектів перспективних і поточних робочих планів ФЗШУ, проектів
положень про комісії ФЗШУ, проектів календарних планів та окремих змагань ФЗШУ, проектів інших
документів ФЗШУ, подає розроблені проекти на розгляд Президента і Правління ФЗШУ;
- здійснює роботу з ведення архіву ФЗШУ, що включає протоколи рішень органів ФЗШУ та інших документів, що
відображають діяльність ФЗШУ, забезпечує можливість вільного ознайомлення з протоколами рішень органів
ФЗШУ для всіх членів ФЗШУ.
5.7. Контроль за фінансово-господарською діяльністю ФЗШУ здійснюється контрольно-ревізійним комітетом ФЗШУ.
5.7.1. Контрольно-ревізійний комітет формується у порядку, передбаченому пп. 5.3.4 та 5.3.8 Статуту у кількості
не менше трьох членів. Членами Контрольно-ревізійного комітету не можуть бути члени органів ФЗШУ.
У своїй діяльності контрольно-ревізійний комітет підзвітний З'їзду ФЗШУ.
5.7.2. Діяльністю контрольно-ревізійного комітету ФЗШУ керує голова Контрольно-ревізійного комітету, який
обирається на першому засіданні Контрольно-ревізійного комітету після формування його складу.
5.7.3. Контрольно-ревізійий комітет ФЗШУ:
- контролює фінансово-господарську діяльність ФЗШУ, її відповідність чинному законодавству України;
- перевіряє правильність використання і збереження матеріально-технічних цінностей і грошових коштів, за
результатами перевірок вносить на засіданнях керівних органів ФЗШУ пропозиції по усуненню помилок і
недоліків у сфері фінансово-господарської діяльності ФЗШУ;
- надає Раді ФЗШУ, Президенту ФЗШУ та членам керівних органів ФЗШУ консультації з питань фінансово-
господарського забезпечення діяльності ФЗШУ.
5.7.4. Перевірки фінансово-господарської діяльності Правління, а також осередків ФЗШУ проводяться Контрольно-
ревізійним комітетом:
- за дорученням з'їзду або
- на письмову вимогу не менш ніж третини членів Ради ФЗШУ або
- на письмову вимогу не менш ніж половини членів Правління ФЗШУ або
- на письмову вимогу Президента ФЗШУ або
- на письмову вимогу не менш ніж половини членів Апеляційного комітету ФЗШУ або
- на письмову вимогу не менш ніж третини обласних осередків ФЗШУ або
- на письмову вимогу не менш ніж половини почесних членів ФЗШУ або
- на письмову вимогу не менш 15 % від загальної кількості членів ФЗШУ станом на початок поточного року або
- за власною ініціативою.
Контрольно-ревізійиому комітету ФЗШУ повинні бути надаватись матеріали, бухгалтерські або інші документи і
особисті пояснення членів органів управління та посадових осіб ФЗШУ на його вимогу.
Контрольно-ревізійиий комітет доповідає про результати проведених перевірок з'їзду або Раді ФЗШУ.
5.7.5. Члени Контрольно-ревізійиого комітету мають право брати участь з дорадчим голосом у засіданнях Правління.
5.7.6. Контрольно-ревізійиий комітет складає висновок по річних фінансових звітах (звітах про виконання бюджету
ФЗШУ), що подаються Правлінням. Без висновку Контрольно-ревізійиого комітету з’їзд або Рада не мають
права затверджувати зазначені звіти.
5.7.7. Контрольно-ревізійиий комітет зобов'язаний вимагати скликання позачергового з’їзду або засідання Ради у
разі виникнення загрози суттєвим фінансовим та майновим інтересам ФЗШУ або виявлення зловживань з боку
органів ФЗШУ та їх окремих членів.
5.7.8. Порядок діяльності контрольно-ревізійного комітету можуть додатково регламентуватись Положенням про
Контрольно-ревізійний комітет ФЗШУ, прийнятим З’їздом або Радою ФЗШУ, або рішеннями з'їзду чи Ради ФЗШУ.
Положення про Контрольно-ревізійий комітет ФЗШУ або рішення З'їзду чи Ради ФЗШУ, що регламентують його
діяльність, не можуть суперечити пп. 5.7.1. – 5.7.7. Статуту
5.8. Апеляційний комітет ФЗШУ є органом, що забезпечує здійснення правосуддя у ФЗШУ.
5.8.1. Апеляційний комітет ФЗШУ розглядає конфліктні ситуації та спори, що виникають між сторонами, що є
членами або мають у своєму складі членів ФЗШУ:
- у ході гри та визначенні результатів окремих партій, що граються у заочних змаганнях;
- у ході проведення та визначенні результатів заочних змагань;
- у ході проведення з’їздів та засідань органів ФЗШУ;
- внаслідок прийняття або неприйняття рішень органами ФЗШУ;
- внаслідок вчинення дій або бездіяльності з боку членів або органів ФЗШУ.
5.8.2. Апеляційний комітет ФЗШУ має право розпочати розгляд конфліктної ситуації лише при надходженні
обґрунтованої заяви від члена, групи членів, органу або осередку ФЗШУ, законні права якого (яких)
порушено певними рішеннями або бездіяльністю суддів, організаторів змагань, органів управління,
посадових осіб ФЗШУ.
Апеляційний комітет ФЗШУ не має права розпочинати розгляд конфліктної ситуації за власною ініціативою.
5.8.3. За результатом розгляду конфліктних ситуацій Апеляційний комітет ФЗШУ може прийняти таке рішення:
- залишити заяву без розгляду у випадку недостатньої обґрунтованості заяви або
- звернутись до заявника і/або інших осіб за додатковою інформацією або
- не задовольнити клопотання заявника або
- задовольнити клопотання заявника повністю чи частково, визнати дії (рішення, бездіяльність або неприйняття
рішень) особи або органу ФЗШУ незаконними або помилковими, у випадку доцільності відмінити рішення особи
або органу ФЗШУ чи зобов’язати особу або орган ФЗШУ відмінити рішення або вжити інших дій щодо відновлення
порушених прав заявника або
- звернутись до інших органів ФЗШУ з пропозицією спільно розглянути конфліктну ситуацію.
Крім рішення щодо виконання клопотання заявника, Апеляційний комітет може звернутись до членів і органів
ФЗШУ з пропозиціями:
- скликати позачерговий з’їзд або засідання Ради чи Правління,
- внести зміни до Статуту або положень (регламентів) ФЗШУ,
- висловити недовіру або припинити їх повноваження членів органів ФЗШУ, що грубо порушили законодавчі або
статутні норми або принципи (засади) діяльності ФЗШУ,
- виключити порушників з ФЗШУ,
- зажадати від порушників - членів ФЗШУ відшкодувати матеріальні чи моральні збитки особам, права
яких порушено,
- вжити інших заходів для вдосконалення роботи ФЗШУ.
5.8.4. Рішення Апеляційного комітету ФЗШУ із спортивних питань можуть бути переглянуті лише З’їздом.
Рішення Апеляційного комітету ФЗШУ з майнових та фінансових питань можуть бути переглянуті З’їздом
ФЗШУ, а також судом, що належить до судової системи України.
5.8.5. Апеляційний комітет ФЗШУ у кількості від 5 до 15 чоловік формується у порядку, передбаченому пп. 5.3.4 та
5.3.8 Статуту.
Членами Апеляційного комітету можуть бути члени Ради і не можуть бути члени інших органів ФЗШУ.
Членами Апеляційного комітету можуть бути почесні члени ФЗШУ.
Процедура обрання членів Апеляційного комітету регламентується Положенням про Апеляційний комітет ФЗШУ,
прийнятим з'їздом ФЗШУ, або рішенням щодо процедури обрання членів Апеляційного комітету, що
приймається більшістю делегатів з'їзду ФЗШУ.
Процедура обрання членів Апеляційного комітету повинна передбачати:
- обов'язкове включення до складу Апеляційного комітету членів ФЗШУ, що мають юридичну освіту та досвід
роботи у юридичній галузі,
- проведення на етапі висунення кандидатур серед делегатів з'їзду та інших членів ФЗШУ опитувань, які б
дозволили визначити найбільш авторитетних членів ФЗШУ,
- широке вільне обговорення кандидатур, що висуваються до складу Апеляційого комітету,
- обмеження щодо мінімального стажу діяльності у заочних шахах для кандидатів, що висуваються до складу
Апеляційого комітету,
- забезпечення при висуненні та обговоренні кандидатур максимальної уваги до думки почесних членів ФЗШУ.
5.9. Члени органів управління ФЗШУ зобов’язані сумлінно виконувати свої повноваження.
5.9.1. Член органу управління ФЗШУ, що тимчасово не має змоги брати участі у його роботі, повинен звернутись
до даного органу управління ФЗШУ з письмовою заявою про тимчасове припинення його повноважень на
термін, що не перевищує 6 місяців, або про виключення з числа членів даного органу.
5.9.2. Член органу управління ФЗШУ, що без поважних причин не бере участі у його роботі протягом терміну,
що перевищує 6 місяців, повинен бути виключений з даного органу або його повноваження повинні бути
тимчасове призупинені. Рішення про виключення (тимчасове призупинення повноважень) такого члена органу
управління ФЗШУ приймає З’їзд або Рада.
5.10. Органи ФЗШУ зобов’язані дотримуватись у своїй роботі принципу гласності.
5.10.1. Органи ФЗШУ зобов’язані забезпечити своєчасну та повну фіксацію ходу та результатів своїх
засідань у протоколах.
5.10.2. Особи, відповідальні за складання протоколів засідань З’їзду, Ради, Контрольно-ревізійиого комітету
та Апеляційного комітету, зобов’язані своєчасно передавати по одному примірнику кожного протоколу
Правлінню.
5.10.3. Президент та відповідальний секретар ФЗШУ зобов’язані забезпечити можливість вільного ознайомлення з
протоколами рішень органів ФЗШУ для всіх членів ФЗШУ шляхом:
- надсилання копій протоколів осередкам ФЗШУ або
- оприлюднення протоколів у засобах масової інформації та на сайті ФЗШУ або
- визначення зручного для членів ФЗШУ часу та місця для ознайомлення з протоколами з подальшим широким
інформуванням про це членів ФЗШУ.
5.10.4. Кожен з органів ФЗШУ може додатково створити для членів ФЗШУ можливість вільного ознайомлення з
протоколами рішень.
5.10.5. Члени ФЗШУ не повинні зловживати своїм правом на ознайомлення з протоколами засідань органів ФЗШУ.
5.10.6. Правління та інші органи ФЗШУ, створюючи для членів ФЗШУ можливість вільного ознайомлення з
протоколами рішень, не зобов’язані здійснювати матеріальні витрати (на розсилання, копіювання
матеріалів, тощо) за рахунок коштів ФЗШУ та особистих коштів членів органів управління.
5.10.7. Всі особи, що беруть участь у роботі З'їзду ФЗШУ та Ради ФЗШУ з правом вирішального або
дорадчого голосу, а також запрошені особи, яким надано статус гостей, мають право без спеціального
дозволу здійснювати аудіозапис та відеозапис, а також фотографування під час засідань З'їзду або
Ради, за умови, що вони не заважають ходу засідання.
5.10.8. Всі особи, що беруть участь у засіданнях Контрольно-ревізійиого комітету та Апеляційного комітету
ФЗШУ з правом вирішального або дорадчого голосу, а також члени ФЗШУ, яким дозволено бути присутніми
на засіданнях Контрольно-ревізійиого комітету та Апеляційного комітету, мають право без спеціального
дозволу здійснювати аудіозапис та відеозапис, а також фотографування, на таких етапах проведення
засідань зазначених комітетів (за умови, що вони не заважають ходу засідання):
а) під час відкриття засідання та визначення порядку денного засідання;
б) під час подачі Контрольно-ревізійиому комітету та Апеляційному комітету заяв і клопотань від органів
або членів ФЗШУ,
в) під час висунення членами Контрольно-ревізійного комітету проектів рішень за результатами проведених
перевірок або за результатами розгляду річних фінансових звітів Правління;
г) під час висунення членами Апеляційного комітету проектів рішень за результатами розгляду конфліктних
ситуацій;
д) під час обговорення членами зазначених комітетів зазначених проектів рішень;
е) під час голосування із зазначених питань, підведення та оголошення підсумків голосування;
є) під час оприлюднення рішень Контрольно-ревізійиого комітету та Апеляційного комітету із зазначених
питань.
5.10.9. Несвоєчасна або неповна фіксація ходу та результатів засідань органів ФЗШУ у протоколах, фальсифікація
протоколів, перешкоджання членам ФЗШУ у вільному ознайомленні з протоколами засідань органів ФЗШУ, а
також перешкоджання у здійсненні фіксації ходу засідань органів ФЗШУ згідно з пп. 5.10.7 та 5.10.8 є
суттєвими порушеннями засад (принципів) діяльності ФЗШУ.
5.11. Функціональні та тематичні групи членів ФЗШУ (надалі – групи) - об'єднання, що створюються на засадах
добровільності на основі спільності інтересів індивідуальних членів ФЗШУ, не мають прав юридичної особи і
прав органів управління ФЗШУ та здійснюють діяльність, спрямовану на досягнення мети та здійснення
завдань ФЗШУ на одному або кількох напрямках діяльності ФЗШУ.
5.11.1. У ФЗШУ можуть існувати групи таких видів:
- ініціативні групи;
- зареєстровані групи;
- робочі та підготовчі групи;
- комісії.
5.11.2. Ініціативні групи – об'єднання членів ФЗШУ на основі спільності їх інтересів, що узгоджуються з метою,
завданнями, та засадами (принципами) діяльності ФЗШУ, сформовані за ініціативою членів ФЗШУ з метою
розвитку та поліпшення діяльності ФЗШУ на одному або кількох з напрямків діяльності ФЗШУ, не
зареєстровані органами управління ФЗШУ.
5.11.3. Зареєстровані групи - об'єднання членів ФЗШУ на основі спільності їх інтересів, що узгоджуються з метою,
завданнями та засадами (принципами) діяльності ФЗШУ, сформовані за ініціативою членів ФЗШУ з метою
розвитку та поліпшення діяльності ФЗШУ на одному або кількох з напрямків діяльності ФЗШУ і зареєстровані
органами управління ФЗШУ.
5.11.4. Будь-яка з ініціативна група має право звернутись у будь-який орган управління ФЗШУ із заявою про
реєстрацію.
Заява про реєстрацію повинна обов’язково включати:
- перелік членів ФЗШУ, що входять до складу групи,
- зазначення лідера або координатора групи та його поштової і/або електронної адреси,
- зазначення напрямків діяльності ФЗШУ, на яких діє (планує діяти) група,
- опис уже досягнутих результатів діяльності групи та/або планів діяльності групи та/або пропозицій
групи щодо вдосконалення діяльності ФЗШУ.
Заява про реєстрацію може включати також іншу інформацію про склад, минулу, поточну та майбутню
діяльність групи.
5.11.5. Орган управління ФЗШУ, що отримав заяву про реєстрацію ініціативної групи, у місячний термін з дня
надходження заяви приймає рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації групи та інформує про
рішення лідера або координатора групи.
Орган управління ФЗШУ приймає рішення про реєстрацію групи, якщо:
- заявниками виконано вимоги п. 5.11.4 і
- до складу групи належать члени більш ніж одного осередку ФЗШУ і
- заявлений напрямок (напрямки) діяльності групи узгоджується із напрямком (напрямками) діяльності
даного органу управління ФЗШУ і
- на думку не менш ніж третини членів органу управління ФЗШУ, результати діяльності групи та/або плани
діяльності групи-заявника та/або пропозиції групи щодо вдосконалення діяльності ФЗШУ узгоджуються з метою,
завданнями, напрямками та засадами (принципами) діяльності ФЗШУ.
5.11.6. Якщо орган управління ФЗШУ прийняв рішення про відмову у реєстрації групи, протягом одного місяця з дати
прийняття дана ініціативна група не має права звертатись до того ж органу управління або інших
органів управління ФЗШУ з заявою про реєстрацію.
5.11.7. Реєстрація групи одним з органів управління ФЗШУ дає право групі:
- розповсюджувати свої матеріали серед членів ФЗШУ тими ж каналами, якими розповсюджують інформацію
органи управління ФЗШУ,
- одержувати від органу управління ФЗШУ, що зареєстрував групу, всю наявну у нього інформацію з питань,
що стосується заявлених групою напрямків діяльності групи,
- звертатись до органів управління ФЗШУ з заявами, запитами, пропозиціями щодо діяльності ФЗШУ та
вимагати їх включення до порядку денного засідань органів управління ФЗШУ для розгляду,
- делегувати свого представника (представників) для участі з правом дорадчого голосу у засіданнях
органів управління ФЗШУ, де розглядаються питання, що належать до заявлених напрямків діяльності групи,
- звертатись до органів управління ФЗШУ з проханням повністю або частково компенсувати членам групи витрати
на потреби, пов’язані з діяльністю групи.
Органи управління ФЗШУ не зобов’язані повністю або частково компенсувати членам групи витрати на потреби,
пов’язані з діяльністю групи. Таке рішення органи управління ФЗШУ можуть прийняти більшістю голосів за
умови, що це не призведе до суттєвого погіршення фінансового стану ФЗШУ.
5.11.8. Робочі та підготовчі групи формуються за рішенням одного або кількох органів управління ФЗШУ, як
правило, для підготовки проектів рішень органів управління ФЗШУ або проведення іншої роботи, визначеної
органами управління ФЗШУ, спрямованої досягнення мети та здійснення завдань ФЗШУ на одному або кількох
напрямках діяльності ФЗШУ. Робочі та підготовчі групи, як правило, створюються на певний (визначений)
термін. Результати діяльності робочих та підготовчих груп (вироблені пропозиції, зібрана інформація),
як правило, передаються органам управління ФЗШУ, за рішенням яких була сформована група. Робочі та
підготовчі групи не мають повноважень вступати у контакт з фізичними та юридичними особами за межами
ФЗШУ, якщо такі повноваження їм не надані спеціальними рішеннями органів управління ФЗШУ.
Способами створення робочих та підготовчих груп можуть бути:
- формування персонального складу робочих та підготовчих груп органами управління ФЗШУ;
- надання статусу робочої або підготовчої групи зареєстрованій групі.
До складу робочих та підготовчих груп ФЗШУ можуть входити особи, що є членами органів управління ФЗШУ.
До складу робочих та підготовчих груп ФЗШУ можуть входити особи, що не є членами ФЗШУ, але такі особи не
можуть:
- обіймати посаду голови групи;
- мати право голосу при голосуванні членів групи.
5.11.9. Комісії ФЗШУ, як правило, створюються на невизначений термін.
Комісії ФЗШУ мають право розповсюджувати інформацію про хід і результати своєї діяльності серед членів
ФЗШУ, якщо спеціальними рішеннями органів управління ФЗШУ вони не позбавлені такого права.
Комісії ФЗШУ можуть вступати у контакт з фізичними та юридичними особами за межами ФЗШУ від свого імені,
якщо спеціальними рішеннями органів управління ФЗШУ вони не позбавлені таких повноважень. Спеціальними
рішеннями органів управління ФЗШУ комісіям ФЗШУ можуть бути надані певні (обмежені) повноваження вступати
у контакт з фізичними та юридичними особами за межами ФЗШУ від імені ФЗШУ.
Способами створення робочих та підготовчих груп можуть бути:
- формування персонального складу комісій органами управління ФЗШУ,
- надання статусу комісії зареєстрованій групі,
- надання статусу комісії робочій або підготовчій групі.
До складу комісій ФЗШУ можуть входити особи, що є членами органів управління ФЗШУ.
До складу комісій ФЗШУ можуть входити особи, що не є членами ФЗШУ, але такі особи не можуть:
- обіймати посаду голови комісії,
- мати право голосу при голосуванні членів комісії.
5.11.10. Групи не повинні зловживати своїми правами щодо звернень до органів управління ФЗШУ.
5.11.11. Кількість груп, членом яких може бути член ФЗШУ або почесний член ФЗШУ, не обмежується.
5.11.12. Права функціональних і тематичних груп членів ФЗШУ, порядок їх діяльності та взаємодії з органами
управління ФЗШУ може бути врегульовано додатково положеннями або іншими нормативними документами
ФЗШУ, прийнятими З’їздом або Радою ФЗШУ.
6. Кошти і майно ФЗШУ.
6.1. ФЗШУ може мати у власності майно і кошти, необхідні для здійснення її статутних завдань.
6.2. ФЗШУ набуває права власності на кошти та майно внаслідок:
- одержання вступних і членських внесків членів ФЗШУ;
- одержання добровільних внесків індивідуальних та колективних членів ФЗШУ, інших фізичних та юридичних осіб;
- господарської та іншої діяльності, не забороненої законодавством.
6.3. Розмір вступних та членських внесків членів ФЗШУ встановлює З'їзд ФЗШУ або орган, якому З'їзд делегував
повноваження щодо визначення розміру внесків.
6.4. ФЗШУ та її осередки, що мають права юридичної особи, зобов'язані виконувати вимоги чинного законодавства
щодо бухгалтерського обліку, статистичної звітності, реєстрації у державних органах та сплати податків і
зборів.
6.5. ФЗШУ не несе відповідальності за зобов'язаннями членів ФЗШУ та утворених за участю ФЗШУ юридичних осіб,
якщо це не передбачено статутними документами зазначених юридичних осіб.
7. Припинення діяльності ФЗШУ.
7.1. Припинення діяльності ФЗШУ здійснюється шляхом її реорганізації або ліквідації за рішенням З'їзду ФЗШУ, якщо
за таке рішення проголосувало не менш ніж дві третини присутніх та представлених делегатів, або за рішенням
суду.
7.2. При реорганізації права, зобов'язання, майно та кошти ФЗШУ переходять до правонаступників.
7.3. У разі ліквідації ФЗШУ кошти та майно ФЗШУ не розподіляється між членами ФЗШУ. За рішенням З'їзду ФЗШУ, що
прийняв рішення про її ліквідацію, кошти та майно ФЗШУ можуть бути передані іншим об'єднанням громадян.
7.4. У випадках, передбачених законодавством, за рішенням суду після ліквідації ФЗШУ її кошти та майно ФЗШУ
спрямовуються в дохід держави.
8. Внесення змін та доповнень до Статуту ФЗШУ.
8.1. Зміни та доповнення до Статуту ФЗШУ вносяться за рішенням З'їзду ФЗШУ двома третинами голосів присутніх
та представлених делегатів.
8.2. Зміни у Статуті набувають чинності: для членів та органів ФЗШУ – з моменту прийняття рішення про них
З'їздом ФЗШУ, для інших фізичних та юридичних осіб – з дня нотаріальної реєстрації змін у Статуті.
8.3. Про зміни, що сталися у Статуті, ФЗШУ повідомляє реєструючий орган у 5-денний термін.
Автор проекту - Валерій Вікторович Постоловський
vp@gala.net
жовтень 2005 р.